22 Eylül 2012 Cumartesi

''O An''

Ne zamandır içimden geçenleri , kurduğum hayalleri yazmak istiyordum ama nasip bugüneymiş...
Şimdilik ilk hedefim 14.06.2009 Pazar günü saat 09.30 da yapılacak olan ÖSS sonucunda Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesini kazanmak . Fakülteyi bitirdikten sonra eczanemi açmak. Para kazanmaya başladıktan sonra şehirde ilerde popüler olabilecek yerlerden arsalar almak ve bu arsalardan o an en çok para edecek yere zamanın son teknolojilerini içeren bürolar ve daireler yapmak olacak. Pahalıya mal olur diye aklından geçirebilirsin sen hiç tasalanma lise ve üniversite yıllarında edindiğim arkadaşlarımdan mimar , mühendis olanların yardımlarıyla kolayca atlatabiliriz...
İşleri biraz daha ilerlettikten sonra şehre yaklaşık 10km mesafede içine bir mahalle sığdırabilecek şekilde olan toprak almak olacak.Bu toprağa da hızlı bir şekilde hemen bir site yapılmaya başlanacak tabi ki de son teknoloji içine bir okul , en önemlisi birde son teknoloji ile donatılmış bir hastahane açmak... Bizim eczaneyide yanına taşırsak tamamdır. Çevredeki tüm dükkanlara da bir alışveriş merkezi vb gerekli olan şeyler , sadece dükkanları satmasam kirası bana yeter.
O şehrin en gözde mekanı olur dükkanları satmayacağımdan başka eczane , market tarzı yerleri açan insanlarda olmaz...
Bu mahalleninde az ilerini ağaçlandırarak ortasına da kendime küçük bir saray yaptırırım, biz buna saray yavrusu diyelim . Tabi bizim biraz farklı olmamız gerek çatısına bide havuz yaparız.
                     
                              12.01.2009 Pazartesi tarihli yazım, üzerinde değişiklik yapılmadan internet ortamına aktarılmıştır.


Peki bu zamana kadar neler oldu , neler olmadı , neler değişti ? Aradan tam olarak 3yıl 8 ay 10 gün geçmiş. Ben o sınava girdim ama Marmara Üniversitesini kazanamadım hatta sınava bir yıl daha hazırlandım ama bu sefer aklımda eczaclık yoktu . Sınava hazırlandığım süre boyunca masamın önündeki pencerede gözümün takıldığı bir inşaat vardı , her sabah erkenden bi genç geliyor inşaatı geziyor , ustalarla konuşuyor gidiyordu . Ondaki iştahı görünce bende düşündüm neden mimar olmayayım ki ? Hem düşüncelerimle daha alakadar olan bir meslek hem tutkuyla yapabileceğim bir işti... Ben yine sınava girdim ve puanım mimarlığa yetecek kadar değildi , az çalışmışsam demekki... Puanlar açıklandığında ben sınava tekrar hazırlanmayı düşünüyordum , çünkü beklediğim sıralama bu değildi. Tercih zamanı geldi çattı , ben ikna oldum bi yeri yazıp gidecektim üniversiteye bir sene daha sınava hazırlanmak ağır gelecekti . Bir akşam her zamanki gibi biz ailecek çay içerken annem dedi ki ''Neden inşaat mühendisi olmuyorsun ?''  ''O an'' benim hayatımın ya da hayatımın amacına ulaşmak için gerekli olan araçların değiştiği dönüm noktası oldu. İlk başta tereddütlerim vardı elbet sonradan inşaat mühendisi nedir ne iş yapar diye araştırdıkça hükmettiği alanların çokluğu , hayatın içinde ne kadar fazla yerde inşaat mühendislerinin olduğunu görünce içimdeki o kıpırtılar arttı...
Üniversiteyi bitirdiğimde tekamüle eriştikten sonra yurt dışında yüksek lisansımı yapıp beş yıl kadar yurt dışında çalışacağım , gerekli şartları sağladıktan sonra ülkeme dönüp yıllardır hayalini kurduğum projelerimi bir bir gerçekleştireceğim. Mesela yukarıda bahsettiğim yaşam alanı projesinde , en önemli ağırlık verdiğim şey herşeyin teknolojik olmasıydı , o zamanlar teknolojik deyip geçmişim ama ne kadar doğru düşündüğümü şimdi daha iyi anlıyorum , yeşil bina diye de adlandırılan çevreye zararı minumum olan , kendi enerjisini kendisi üretebilen , doğaya saygılı binalar yapacağım. 'Yeşil ve açık mavi' bu alanın herşeyi olacak... Siz hiç bir binanın istenildiği takdirde bir yerden başka bir yere kolayca taşındığını, oda boyutlarının değiştirilebildiğini , gerektiği takdirde katlanabildiğini duydunuz mu ? Hepsi ve daha fazlası olacak...
Velhasıl kelam önemli olan amaçlardır , araçlar zamana göre değişebilir, yenilenebilir. Bu gelişmek için şarttır. Benimde amaçlarımda şaşma yok hayat istediğim gibi devam ediyor , zamana göre araçları değiştiriyorum. 
        
                                                                                                                            22.09.2012
                                                                      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder